Mijn vraag aan u is eenvoudig en simpel, bent u met uw website nog wel bij de tijd? Of gaat nu lekker alles gewoon op zijn beloop?mMet mijn marketing achtergrond heb ik geleerd om eerst veel research te doen en blijven doen om goed te weten wat zich allemaal afspeelt.
Dus ik vraag het nogmaals, bent u nog wel bij de tijd?
Ik merk dat (zoals iedereen weet) de technologie blijft veranderen en dat merk je juist in de digitale wereld.
Ook al heb je deze informatie in je achterhoofd, doe je er wel wat mee?
Nu is iedereen bekend met Facebook & Twitter en de like & Shares acties hebben hun beste tijd ook wel gehad.
Maar als bedrijf, bent u ook bekend met Instagram/Pinterest en of Slideshare?
Nu gaat er waarschijnlijk een belletje rinkelen maar je weet nog niet precies wat het inhoud.
Ik moet zeggen, deze vormen van social media zijn perfect voor bedrijven die fysieken en vaak moderne/creatieve producten aanbieden, maar in mindere maten voor andere bedrijven.
Mensen zijn visueel beter ingesteld en de interesse van de lezer is makkelijker vast te houden met leuke geillustreerde afbeeldingen.
Op deze manier trigger je mensen om je berichten te inclusief afbeeldingen te kijken en dat mensen je blijven “volgen” als het ware.
Zonder een like & share actie maar gewoon door pure leuke en interessante content gaan mensen het uitzich zichzelf al delen.
Net zoals Facebook en Twitter kan je ook andere mensen “volgen” en een beeld krijgen hoe het in het werk gaat.
Daarna kunt u snel en gemakkelijk aan uw eigen groep volgers werken. Dit is tevens ook een enorme boost aan bezoekers die je richting je website kan sturen.
Weet wel dat ongeveer 80% van de gebruikers van Pintest is vrouwen, dus speel hier goed op in.
Pinterest heeft misschien nog niet gigantisch veel gebruikers zoals Twitter en Facebook, maar als je optijd instapt, dan kan het een groot verschil maken op je concurrentie.
Dus waar wacht je nog op?
Pinterest

2 thoughts on “Pinterest

  1. Leuk dat je in een blog je ontwikkeling tot online marketeer wilt laten zien! Een paar dingen vallen wel op. Je schrijfstijl is niet echt je van het. Daarnaast moet niet elke zin op een nieuwe regel beginnen. Werk met alinea’s, dat is een stuk duidelijker. Verder is het bijvoorbeeld in dit artikel niet duidelijk wat je boodschap nu precies is.

    Zet ‘em op, online marketing is een superinteressante business en een waar je juist met goede research een heel eind kunt komen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *